Triglav - dolina Vrata, po Tominškovi poti ali poti čez Prag

Iz doline Vrata se lahko povzpnemo na Kredarico in na Triglav po različnih planinskih poteh, najbolj priljubljeni sta Tominškova pot in pot čez Prag.

• Izhodišče
  • Višinska razlika
    1.849 m
  • Zahtevnost
    zelo zahtevna označena pot
  • Čas hoje
    6h 30 min (ena smer)

Pot čez Prag

S parkirišča po makadamski cesti mimo Aljaževega doma v Vratih. Nadaljujemo naravnost v smeri Triglava po makadamski cesti, ki nas mimo zimske sobe pripelje do označenega razpotja ob znamenitem klinu (spomenik padlim partizanom gornikom). Nadaljujemo naravnost (levo Tominškova pot) ob lepih razgledih na Triglavsko severno steno. Pot se vzpenja ob hudourniku do razpotja, kjer se usmerimo levo na pot čez Prag (naravnost Luknja in Plemenice) in prečimo hudournik. Naprej se vzpenjamo ob vse lepših razgledih po poti, ki je občasno obdana z rušjem. Višje so nam v pomoč jeklenice, ki nam nudijo varnejšo hojo. Sledi najtežji del poti čez Prag. S pomočjo skob in jeklenice se povzpnemo po 15 m visokem, skoraj navpičnem kaminu. Težave nato počasi izginejo in z leve se nam priključi Tominškova pot. Le nekaj korakov naprej pa ob poti zagledamo prijeten studenček, pri katerem si lahko odpočijemo. Pridemo na naslednje razpotje, kjer nadaljujemo desno v smeri Kredarice (levo Staničev dom).

triglav kofler sportTriglav, Gregor KoflerPot naprej poteka po Triglavskih podih, kjer imamo lahko nekaj težav z orientacijo (predvsem v megli). Pot vodi do Triglavskega doma na Kredarici, do katerega se moramo rahlo povzpeti.

Opis poti na vrh Triglava je enak opisu poti iz Krme.

Tominškova pot

Tominškova pot se imenuje po nekdanjemu predsedniku SPD Franu Tominšku in je pred prvo svetovno vojno v času slovensko-nemške tekmovalnosti za prevlado v Julijskih Alpah veljala za konkurenčno slovensko pot nasproti Pragu, ki je veljal za nemško pot. Dno doline Vrat zapustimo pet minut nad Aljaževem domom, pri spomeniku - klinu, kjer krene levo čez (suho) strugo Bistrice. Nato se vije po Erjavčevem grabnu in po strmem bukovem podnožju Cmirove stene. V zgornji polovici, kjer poteka po zahodnem robu Cmirovega ostenja, se prelevi v pravo zavarovano in na mnogih krajih prepadno in s snežnimi žlebovi presekano plezalno pot. Za protiutež se ponujajo odlični razgledi na Škrlatico in Triglavsko steno. V dobrih treh urah nas pripelje k studencu pod zahodnimi rdečimi previsi Begunjskega vrha na višini okoli 2.000 m. Še pod studencem se nam pridruži pot čez Prag in naša pot se lahko nadaljuje čez kraške pode do Kredarice (2.515 m).

Za obe opisani poti svetujemo najem gorskega vodnika